R3m1X.idle.ro
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

TuToRiaL CrEaRea UnUi pLuGiN[AMXX]

2 participanți

In jos

TuToRiaL CrEaRea UnUi pLuGiN[AMXX] Empty TuToRiaL CrEaRea UnUi pLuGiN[AMXX]

Mesaj  KrT Mier Dec 03, 2008 7:14 pm

Inceputul de baza in crearea unui Plugin [AMXX]


Inceputul de baza in crearea unui Plugin

* Bine am vazut ca multa lume vrea sa invete cum se face un plugin ... si m-am gandit sa va fac un tutorial bine sunt incepator ... deci nush daca am facut tot ca la carte dar sper ca o sa intelegeti .

* Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) .

* Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad (Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este bine sa invatati asa) .

* Incepem prin niste include-uri
. Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului
ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput
, ii aratam ca vom folosi amxmodx :

Cod:
#include



Lista de include-uri poate continua , dar deocamdata lasam asa . Veti invata mai tarziu si despre alte include-uri .

Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :

Cod:
public plugin_init()

{

}



*
Intre cele 2 paranteze ( { si } ) , vom adauga codul public-ului
respectiv . Aceste acolade reprezinta inceputul si sfarsitul unei
anumite parti / a intregului public . Mai tarziu vom invata si partea
cu mai multe parti ale unui public , dar deocamdata lasam asa . Intre
paranteze , adaugam register_plugin("Numele Pluginului","versiunea","autorul") . Register_plugin este o functie a include-ului de mai sus (amxmodx) , iar celelalte sunt argumentele . Vom avea :

Cod:
#include



public plugin_init()

{

register_plugin("nume", "versiune", "autor")

}



* Atentie ! Acel spatiu lasat de mine inaintea register_plugin este absolut necesar pentru a functiona Plugin-ul corect ! Acel spatiu NU va trebui sa-l lasati cu space , ci cu tasta TAB . Deasemenea intr-un Plugin NU va trebui sa folositi DELOC tasta space (Decat intre argumente) ! Inlocuim nume cu numele Plugin-ului , versiune cu versiunea autor cu autorul Plugin-ului (Numele dvs) . Atentie ! Lasam ghilimelele asa cum sunt ! Modificam doar cuvintele .
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :

Cod:
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj care apare cand dai amx_help")



La "accesul de admin" , putem pune :

Cod:
ADMIN_RESERVATION

ADMIN_IMMUNITY

ADMIN_KICK

ADMIN_BAN

ADMIN_SLAY

ADMIN_MAP

ADMIN_CVAR

ADMIN_CFG

ADMIN_CHAT

ADMIN_VOTE

ADMIN_PASSWORD

ADMIN_RCON

ADMIN_LEVEL_A

ADMIN_LEVEL_B

ADMIN_LEVEL_C

ADMIN_LEVEL_D

ADMIN_LEVEL_E

ADMIN_LEVEL_F

ADMIN_LEVEL_G

ADMIN_LEVEL_H



Deci , adaugam in .sma :

Cod:
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")



La comanda amx_ss , se va executa public-ul admin_ss , doar daca are adminul care executa comanda litera "C" in acces .

* Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam :

Cod:
public admin_ss(id)

{

}



* Dupa cum vedeti , am adaugat un id in acest public . Acest id reprezinta index-ul pe care va fi executata comanda .
Intre { si }
, va trebui sa adaugam code-ul public-ului . Deobicei este o combinatie
intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un
snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :

Cod:
client_cmd(id, "snapshot")



Client_cmd reprezinta functia pentru executare a unei comenzi asupra unui client , iar id reprezinta cui sa executi comanda . Snapshot reprezinta comanda .
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :

Cod:
#include



public plugin_init()

{

register_plugin("nume", "versiune", "autor")

register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a snapshot to the specified Player .")

}



public admin_ss(id)

{

client_cmd(id, "snapshot")

}



* Salvam fisierul , apoi il compilam AICI , dupa care il punem pe Server . La executarea comenzii amx_ss , i se va face un snapshot Player-ului specificat .
Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin . La mai multe .

KrT

Mesaje : 9
Data de înscriere : 21/11/2008
Varsta : 28
Localizare : Bucuresti

http://www.DarkNess.tk

Sus In jos

TuToRiaL CrEaRea UnUi pLuGiN[AMXX] Empty Re: TuToRiaL CrEaRea UnUi pLuGiN[AMXX]

Mesaj  Perry Dum Dec 28, 2008 7:01 pm

CELe mai tari tutoriale aici pe R3m1x.idle.ro cel mai tare forum.....gg admin

Perry
Administrator
Administrator

Mesaje : 308
Data de înscriere : 05/12/2008

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum